Освітні програми
|
Затверджую
Директор ЗДО «Сонечко» с. Носівці
А.М. Савостіна
Стратегія розвитку ЗДО «Сонечко»
с. Носівці Кунківської сільської ради
на 2020 – 2025 н.р.
с. Носівці 2020р
І. Вступ.
Стратегія розвитку враховує потреби сучасного українського суспільства, умови його інтеграції в європейське і світове співтовариство, соціальне замовлення в період оновлення.
Стратегія розвитку спрямована на реалізацію Конституції України, Національної доктрини розвитку освіти, Концепції національного виховання, освітнього напрямку Державної програми "Освіта. Україна ХХІ століття" і розроблена на основі Законів України "Про освіту", "Про дошкільну освіту", Положення про дошкільний навчальний заклад.
У зв'язку з цим в її основу покладено наступні ідеї: гуманізація освіти, врахування традицій української педагогіки, соціалізація, нероздільність навчання і виховання, формування цілісної і розвиненої особистості, виховання життєтворчості.
В умовах глобалізаційних змін на часі модернізація змісту дошкільної освіти, гуманізація її цілей та принципів, переорієнтація на розвиток особистості дитини як основний ресурс, що визначає поступальних рух суспільства.
Поліпшення якості дошкільної освіти є необхідною умовою для розвитку такої особистості. Основними завданнями дошкільної освіти є збереження та зміцненняфізичного, психічного і духовного здоров'ядитини, виховання любові до Батьківщини, шанобливого ставлення до родини, поваги до народних традицій та звичаїв, свідомого ставлення до себе, оточення та навколишнього природного середовища, формування особистості дитини, розвиток її творчих здібностей, набуття нею соціального досвіду тощо.
Сучасний стан системи дошкільної освіти характеризують значні зміни у перетворені предметно-розвивального середовища дошкільного закладу, створеннянових науково обгрунтованихзасобів для повноцінногорозвитку дошкільників, онолення форм і методів роботи з ним і насамперед в управлінні освітнім процесом ЗДО. Успіх цих змін пов'язаний з оновленням наукової, методичної і матеріальної бази навчання, виховання і розвитку дошкільників.
Однією з важливих умов оновлення є використання в дошкільній ланці системи освіти інформаційно-комунікаційнихтехнологій.
Розв'язання зазначених проблем за умови об'єднання зусиль колективу педагогів та батьків шляхом розроблення і виконання програми розвитку закладу дошкільної освіти на період 2020-2025 р.
Дошкільна освіта є самостійною системою, обов'язковою складовою освіти в Україні, яка гармонійно поєднує сімейне та суспільне виховання. Найпершим суспільним середовищем для дитини стає дошкільний навчальний заклад, метою якого є забезпечення гармонійного розвитку особистості дитини, її фізичного і психічного здоров'я, виховання ціннісного ставлення до природного й соціального довкілля, до самої себе, формування механізмів соціальної адаптації та творчого втілення в умовах життя в товаристві незнайомих дітей і дорослих.
ІІ. Етапи реалізації стратегії:
1. Підготовчий (І половина 2020 року)
Виявлення перспективних напрямків розвитку ЗДО та моделювання його нового якісного стану в умовах модернізації освіти України. Створення умов для визначення основних ідей програми розвитку, обміркування протиріч і передумов розвитку ЗДО «Сонечко» с. Носівці
2. Концептуальний (ІІ половина 2020 року)
Безпосередній початок реалізації програми, проведення основних компонентів освітнього процесу у відповідність з характеристиками «Стратегією розвитку ЗДО «Сонечко» на 2020 -2025рр.».
3. Основний етап реалізації Програми (2021 - 2023 н.р.)
Перехід ЗДО на новий якісний стан. Подолання невідповідностей основним завданням стратегії і реформування компонентів, які мають відхилення від норм, заданих «Стратегією розвитку ЗДО «Сонечко» на 2020 -2025рр.».
4. Завершальний (аналітико - корекційний) (2024 - 2025рр.)
Аналіз досягнутих результатів і визначення перспектив подальшого розвитку ЗДО. Фіксація створених прецедентів освітньої політики та їхнє закріплення в локальних нормативних актах ЗДО. Підведення підсумків. Самовизначення педагогічного колективу по відношенню до подальшого розвитку дошкільного закладу.
ІІІ. Основні завдання та мета:
- забезпечувати максимально сприятливі умови для оздоровлення та загартування дошкільнят, впровадження системи оздоровчих заходів, здоров'язберігаючих технологій фізичного виховання й розвитку дітей з урахуванням індивідуальних особливостей здоров'я;
- створювати безпечні умови для навчання, розвитку і виховання дошкільників;
- забезпечувати психолого-педагогічний та медичний супровід організації життєдіяльності дошкільнят в умовах закладу;
- здійснювати особистісно-орієнтований підхід у становлення особистості дошкільника реалізації його інтелектуальних, культурних і творчих можливостей шляхом впровадження інноваційних педагогічних технологій, методик, програм, ППД;
- підвищувати якість та ефективність освітнього процесу шляхом впровадження в практику роботи ІКТ та комп'ютерно-орієнтованих технологій;
- удосконалювати професійну компетентність педагогів як в умовах дошкільного закладу, та і в системі підвищення кваліфікації;
- модернізувати матеріально-технічну базу дошкільного закладу;
- створювати оновлене відповідно до вимог часу програмно-методичне забезпечення закладу;
- удосконалювати механізм моніторингу освітнього процесу;
- формувати комплексну національно-орієнтовану систему виховання дітей дошкільного віку;
- забезпечити педагогічне співробітництво зі школою з питань адаптації вихованців закладу до умов навчання в школі;
- забезпечувати тісну співпрацю з родинами вихованців та громадськістю, урізноманітнювати форми спільної роботи
IV. Джерела та обсяги фінансування:
Кошти місцевого бюджету Кунківської сільської ради та відділу освіти Кунківської сільської ради розмір яких на кожний окремий рік розглядається у встановленому законом порядку;
Інші джерела фінансування не заборонені чинним законодавством (благодійні добровільні внески батьків, спонсорські кошти).
Очікувані результати:
1. Здобуття дітьми якісної дошкільної освіти через особистісно- орієнтовану модель навчання у контексті Базової програми розвитку дітей дошкільного віку «Дитина» та інших програм МОН України з урахуванням досягнень науки та техніки.
2. Створення оптимальних умов для комплексного впливу на формування компетентної особистості дошкільника на основі індивідуалізації розвитку, навчання та виховання дитини.
3. Підвищення якості навчально-виховного процесу, організації роботи ЗДО щодо збереження і зміцнення психічного і фізичного здоров'я дітей дошкільного віку, піднесення якісних показників здоров'я вихованців.
4. Створення умов для максимальної самореалізації працівників ЗДО.
5. Приведення матеріально-технічної бази у відповідність до нормативних вимог, забезпечення ЗДО сучасним обладнанням, навчально-методичними матеріалами.
6. Забезпечення наступності у роботі ЗДО «Сонечко» та Носовецької «ЗЗСО І-ІІI ступенів.»
Виконання концепції має забезпечити:
Державний стандарт дошкільної освіти в ЗДО «Сонечко» визначений змістом Базової програми розвитку дитини дошкільного віку «Дитина», Базовим компонентом дошкільної освіти і коментарем до нього, та діючими нині державними програмами і елементами тих програм, які будуть вводитися
V. Резюме ЗДО «Сонечко» с. Носівці:
ЗДО «Сонечко» знаходиться в с. Носівці, Гайсинського району, Вінницької області, вул. Першотравнева ,1.
Заклад дошкільної освіти відкритий у 2004 році, де виховується 24 дитини. Про комфортне перебування дітей у ЗДО, збалансоване і раціональне харчування піклуються 5 працівників.Заклад укомплектований кадрами відповідно вимог наказу МОН № 118 від 24.02.2005р.
Всього в ЗДО працює 2 педагога, з вищою освітою.
Останній рік атестації ЗДО: 2013р
Наслідки атестації: атестований.
Потужність ЗДО - 27 дітей
Кількість груп:1 різновікова .
Режим роботи ЗДО: заклад працює за п'ятиденним робочим тижнем та 9 годинним перебуванням дітей з 8:00 ранку до 17:00. Вихідні дні: субота , неділя, святкові. Навчальний рік з 1 вересня до 31 травня. З 1 червня по 31 серпня - літній оздоровчий період.
В приміщенні дошкільного закладу є 1 групова кімната,спальня, спортивна актова зала, кабінет директора, кімната харчоблоку, 1 коридор, 1 кладова кімната, роздягальня, сан вузол . На території ЗДО є спортивно - ігровий майданчик, клумби, висаджені дерева.
VI. Зміст завдань реалізації стратегії розвитку закладу дошкільної освіти відповідно до пріоритетних напрямків розвитку закладу:
- упровадження в освітній процес новацій, інноваційних форм роботи та інформаційно-комунікаційних технологій.
- оновлення предметно-розвивального середовища та матеріально-технічної бази дошкільного навчального закладу;
- створення комфортного психологічного середовища для дітей та педагогів, забезпечення умов для самовираження, самоствердження, самореалізації і вільногорозвитку кожного;
- організація особистісно-орієнтованого навчання та виховання з урахуванням індивідуальних можливостей дітей;
- забезпечення наступності дошкільної і початкової освіти;
- контроль дотримання гігієнічних вимог облаштування території, будівлі, приміщень і комунікаційних систем дошкільного навчального закладу;
- забезпечення тісної співпраці сім'ї та дошкільного начального закладу у розвитку ,вихованні та навчанні дітей;
- оптимізація освітнього процесу на основі підвищення психолого-педагогічної компетентності вихователів, батьків вихованців.
Шляхи реалізації:
- створення належних умов для гармонійного розвитку, виховання і навчання дітей;
- створення безпечних умов для життя і здоров'я дітей у закладі;
- оптимізація роботи з батьківською громадськістю;
- підвищення професійної компетентності педагогічних працівників.
VІІ.Організація навчально-виховногопроцесу
Дошкільна освіта як перша самостійна ланка має гнучко реагувати на сучасні соціокультурні запити, збагачувати знання дитини необхідною якісною інформацією, допомагати їй реалізувати свій природний потенціал, орієнтуватися на загальнолюдські й національні цінності, що, у свою чергу, свідчить про необхідність вироблення нових вимог до системи освіти дитячого садка.
Основні завдання:
- використання сучасних освітніх технологій навчання та виховання;
- створення сприятливих умов для особистісного становлення і самореалізації кожної дитини, формування її життєвої компетентності;
- формування уміння ефективно вирішувати різноманітні проблеми на основі існуючих знань;
- підвищення рівня фізичного, психічного, духовного здоров'я дошкільників
Шляхи реалізації
Пізнавальний розвиток:
- формування позитивного ставлення до світу на основі емоційно-чуттєвого досвіду;
- сприяння розвитку та вдосконаленню різних способів пізнання відповідно до вікових норм та індивідуальних темпів розвитку дитини;
- розвиток пізнавальних процесів за допомогою спеціальних процесів, за допомогою дидактичних ігор та вправ;
- ознайомлення з різними джерелами інформації (книжки, журнали, телебачення, радіо, комп'ютер).
Мовленнєвийрозвиток:
- уточнення і поповнення словникового запасу дітей на основі формування уявлень про світ у сферах дитячої життєдіяльності;
- збагачення активного мовлення дитини прикметниками, прислівниками, дієсловами, дієприкметниками, дієприслівниками,числівниками, займенниками;
- продовження роботи над лексичним значенням слів;
- оволодіння мовою як засобом пізнання і способом специфічного людського спілкування.
Художньо-естетичнийрозвиток:
- розвиток у дітей естетичного сприйняття, вміння помічати красиве в навколишньому середовищі, закладення основ художнього смаку, виховання звички вносити елементи краси впобут, природу, стосунки з однолітками, дорослими;
- спонукання дітей до експериментування з фарбами, різними художніми матеріалами, створення розвивального середовища для самостійної художньої діяльності, що забезпечує самовираження дитини у мистецтві;
- формування художньо-мовленнєвих виконавчих вмінь, розвиток здібності до творчого перевтілення у сценічний образ;
- збагачення музичного досвіду дітей, зацікавлення новими вокальними та інструментальними творами;
- розвиток основ музичноїкультури.
Фізкультурно-оздоровча робота:
- охорона життя та зміцнення здоров'я дітей;
- формування правильної постави, розвиток всіх груп м'язів;
- підвищення рівня стійкості організму проти впливу несприятливих факторів навколишнього середовища;
- формування уявлень про своє тіло, необхідність збереження свого здоров'я;
- формування культурно-гігієнічних навичок;
- розвиток у дошкільнят інтересу до різних видів рухової діяльності;
- виховання любові до спорту;
- формування позитивних та вольових рис характеру.
Ігрова діяльність:
- створення умов для вільної самостійної ігрової діяльності дітей;
- використовувати різні види ігор, навчати розрізнятиїх за змістом, характерними особливостями;
- створювати передумови розвитку сюжетно-рольової гри;
- сприяти виникненню у грі дружніх партнерських відносин та ігрових об'єднань за інтересом.
VIII. Організація науково-методичної роботи
Мета: Підвищення педагогічного, психологічного, методичного та фахового рівня педагогічних працівників, активізація педагогічних досліджень, покращенняя методичних розробок.
Завдання
- вивчення та впровадження в практику нових освітніх технологій, використання мультимедіа технологій в освітній діяльності ЗДО;
- удосконалення форм роботи щодо запровадження нетрадиційних форм і методів організації навчання, інноваційних технологій та передового педагогічного досвіду;
- створення організаційних умов для безперервного удосконалення фахової освіти і кваліфікації педагогічних працівників;
Шляхи реалізації
- орієнтування педагогічних працівників на оволодіння та застосування нових інформаційних технологій.
- інноваційний підхід до практичної колективної діяльності
- реалізація принципу безперервної освіти: організація підвищення кваліфікації педагогічних кадрів;
- проходження педагогами атестації для виявлення рівня їх кваліфікації;
IX. Управлінська діяльність
Мета: Удосконалення системи моніторингу щодо ефективності діяльності закладу дошкільної освіти.
Завдання:
- відстеження освітньо-виховного процесу, з метою оцінювання його результатів, виявлення факторів, що впливають на ці результати;
- прийняття й реалізація регулятивних та корекційних управлінських рішень;
- створення умов для реалізації творчого потенціалу кожного педагога;
Шляхи реалізації:
- створення умов для застосування у закладі нових форм здобуття дошкільної освіти;
- удосконалення системи моніторингу забезпечення умов у закладі для розвитку дітей та педагогів;
- розширення участі громадськості в управлінні дошкільним навчальним закладом;
- розширення джерел фінансування закладу (благодійна та спонсорська допомога, участь в проектах і програмах галузі освіти);
- забезпечення реалізації довгострокової програми підвищення кваліфікації педагогів закладу;
- здійснення комплексу соціально спрямованих заходів з метою створення позитивної мотивації працівників.
X. Шляхи реалізації програми розвитку закладу дошкільної освіти
Реалізацію концептуальних завдань планується провести шляхом динамічного, поетапного розвитку й удосконалення матеріальної бази, форм і методів навчально-виховного процесу, докорінного поліпшення умов для розвитку здібностей і обдарувань, самореалізації дітей завдяки спільним цілеспрямованим діям всіх учасників освітнього процесу.
XІ. Очікувані результати реалізації концепції
В результаті реалізації концепції очікується, що:
1. Будуть максимально створені умови для оновлення змісту дошкільної освіти; якість та доступність дошкільної освіти для кожної дитини відповідного віку;
2. Будуть створені умови для самовираження, самоствердження, творчій самореалізації і вільного розвитку кожної дитини.
3. Будуть створено позитивний імідж закладу, умови для подальшого розвитку ЗДО;
4. Кожен член колективу матиме можливість для максимального самовираження, самореалізації.
5. Батьки дійсно стануть рівноправними учасниками виховного процесу.